FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som är haj på vad ett webhotell har för ansvar för en kunds material/hemsida?
Låt oss säga att jag har ett webhotell och en kund laddar upp olagligt på denna, eller bedriver en olaglig verksamhet. Kan jag bli åtalad å kundens vägnar? Många webhotell har inskrivet i avtalen att innehållet är kundens ansvar. Men räcker det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det kan du inte, om du inte medvetet har hjälpt till.
Sedan handlar det lite hur du agerar när du får kännedom om saken, dock är det inte ditt jobb att tolka vad som är olagligt eller inte. Det ska domstol besluta i slutändan. Jag brukar köra mer stilen fuck off fast kanske på ett diplomatisk sätt beroende på vem som ringer och gnäller över något. Men begär i regel att jag får ett fax underskrivet av en åklagare eller FU-ledare innan jag agerar i något ärende. Om det inte är extremt grovt eller självklara grova saker. Sedan finns det alltid all k*k sugare till jurister/advokater som kan gilla skicka hot eller stämning ansökningar på dyra papper. Så kallad lyx toa papper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är deras jobb då de representerar sina kunder precis som du representerar dina. Vill du bli kallad samma sak så är det väl upp till dig...
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Fast vissa jurister skulle fan stämt sin egen mor till döds om dom skulle behöva det.
Lika väl som en yrkes mördare även represnenterar sina kunder. Så har inte så mycket för vissa jurister. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|