FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
http://stagelyrics.com/ (PR3)
Stagelyrics är ett gammalt projekt som jag inte haft tid eller ork att vidareutveckla, lika bra att någon annan får tar över rodret då. Generell info Sidan har ca 500 unika besökare om dagen (75% från sökmotorer), den har tidigare haft mer då jag samarbetade med ett par andra musikrelaterade sidor, men nu står den på egna ben. Intäkterna är inte så mycket att prata om egentligen, någon dollar om dagen med adsense blir det väl. Databasen består av 827 000 låttexter till 120 000 olika artister och tar upp 1.1GB Sidan är kodad i XHTML, CSS3, PHP samt MySQL (normaliserad databasstruktur). Använder inga frameworks eller något, allt är kodat och designat av mig (förutom pngfix.js) Funktionaliteter - Sökning av artister och låtar - Lägga till låttext - Väldigt simpel adminpanel för att godkänna/neka nya låttexter - Nya artister läggs till automatiskt Säljer som privatperson och har rätt att neka det avslutande budet om jag anser att det är för lågt. Det går också bra att skicka PM vid eventuella frågor. Budgivning startar på 1000 SEK! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
1000 bjudet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hur många dollar/år blir det ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ok, nästa fråga hur långt är databasen normaliserad?
"Säljer som privatperson och har rätt att neka det avslutande budet om jag anser att det är för lågt." Är det inte bättre att du skriver ut reservationspriset? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
jag bjuder 1250!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
3NF
För mig som säljare är det inte bättre nej, men en fingervisning brukar ju vara årsinkomsten :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ok, nästa fråga: det stämmer att du har tagit bort alla länkar från subtitlesource.org till sidan? Och från vilka sökord kommer besökarna?
Vad har du för teckenkodning? finns det fler sidor som blir såhär http://stagelyrics.com/2pac-16-on-de...-lyrics/291292 ? Senast redigerad av Ara den 2010-07-15 klockan 16:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
[artist] lyrics [låtnamn] lyrics Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
bjuder 1500
hur länge håller auktionen på? vart kommer låttexterna ifrån? tänkte mest om man tar över sidan hu r håller man koll på vad som finns och inte finns i DB |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|