FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Hur ser eran försäljning ut nu när den riktiga sommaren börjat? Våran butik sålde bra i Juni men det har varit trögt sedan juli började. Eftersom det är våran första sommar som e-handlare undrar vi hur illa det brukar vara under Juli? När drar det iså fall igång igen? Med vänliga hälsningar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Beror lite på vad för typ av produkter ni säljer, men över lag så går försäljningen ner under sommarmånaderna, nu har det även varit fint väder många dagar och det påverkar även försäljningen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På vår bostadssajt går försäljningen upp kraftigt under sommarmånaderna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Säljer du vinterprodukter, vinterkläder eller dylikt tror jag dock försäljningen droppar.
Säljer du fläktar, kylutrustning eller dykutrustning/dylikt, tror jag din försäljning toppar som tusan. (Länka isåfall, se mig som en ny kund! ![]() Dock tror jag folk spenderar mer pengar under sommaren allmänt, köper mer också. Detta då många har semester i 3-5v där dom "bara går hemma" i många av fallen/lång tid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Dåligt väder på sommaren brukar vara en bra grej också!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Dåligt väder är det enda vi hoppas på
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tyckte det var så dålig försäljning att jag tog semester och ger 10% rabatt på alla ordrar. På så sätt tappar jag inte för mycket men kan vara ledig istället
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Skulle vara intressant att veta hur säsongsvariationen är som procentsats av årsförsäljningen (om man har lika hela året så blir det ju 8,3% per månad):
Jan: 8,3% Feb: 8,3% Mar: 8,3% Apr: 8,3% Maj: 8,3% Jun: 8,3% Jul: 8,3% Aug: 8,3% Sep: 8,3% Okt: 8,3% Nov: 8,3% Dec: 8,3% Hela året: 100,0% Berätta gärna vilken branch också, för det är ju helt olika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För oss ligger 65% under maj-aug, säljer solglasögon,
förvånansvärt mycket under vintern/höst också |
||