FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Undrar om det är någon här som gjort någonting liknande, eller har förslag på hur man löser detta. Det är steg II jag behöver hjälp med. Steg I Användaren skriver en "Tweet" på Twitter i stil med "Jag gillar äpplen #applen" Vi har en kod på vår server som hämtar ut alla hashtags som är "#applen" (så här långt är jag med på hur man gör) Steg II Sen vill jag att ett konto, exempelvis ett företag som säljer äpplen skall kunna automatiskt skicka en tweet till denna person med ett meddelande, ex "Köp ett äpple på Bengans livs" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har svårt att tänka mig någon situation där detta inte skulle definieras som spam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, tack för en bra länk. Ja PHP eller ASP.NET (C#) är av intresse.
Förstår att det låter som spam. Men tanken är att det skall användas för beställningar: Ex att man skriver sin tweet som:"30 Rosor, Nybrogatan 8 110 30 Stockholm #interflora" varpå en beställning skickas till den angivna adressen. Man vill då att twitterkontot interflora skickar ett svarsmeddelande, ex: "Tack för din beställning av 30 Rosor, de kommer levereras imorgon" Detta är ett påhittat exempel men beskriver det jag vill åstadkomma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej bumpar denna tråd lite då jag har en vidareutveckling av min fråga:
- Om man skickar ett automatiskt svar, kan man göra så svaret endast kan läsas av mottagaren (dvs så det inte är publikt)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kan skicka privata meddelanden till de som följer dig, så svaret på frågan är i de allra flesta fall nej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för snabbt svar orreborre;
Men förutsatt att man följer personen/företaget i fråga är upplägget fysiskt möjligt? /A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |