FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag har ett program som heter SCRU och dett hjälper till att packa upp filer och tillåter mig att köra ett program efter varje upppackning och jag skulle vilja ha en liten bat fil eller smd fil som döper om alla *.img till *.iso eftersom min media spelare inte klarar av att läsa .img av någon mysko anledning.
nån som vet hur man kan lösa detta dessa parametrar kan man lägga till från programmet %s = source path %e = extraction path %p = profile name %n = nfo file Antar att det egentligen räcker med en for loop som går igenom en viss mapp och byter filändelse behöver ju inte kolla efter just senaste filen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det bara handlar om att döpa om filer så klarar Windows av att automatiskt döpa om många filer samtidigt. I kommandoraten skriver du helt enkelt bara "ren *.img *.iso".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
edit: någon hann visst före ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Var det så jä*la simpelt hahahahahaha
*SKÄMS* Jaja tack så mycket ![]() //edit sry guys men jag skulle nog vilja ha med en filepath med tex c:\filer och där i skall detta göras så jag kan köra detta på flera ställen med en bat. Senast redigerad av spyvingen den 2010-06-29 klockan 19:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Löst det själv oj va duktig jag är *ironi*
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
rename C:\filer\*.img c:\filer\*.iso ? Har ingen windowsmaskin att testa på själv.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gjorde så här "rename C:\filer\*.img *.iso"
det funkade. |
||