FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en bild på en sida. Över denna placerar jag en DIV class som innehåller text med hjälp av absolut positionering.
Med @screen ser allt schysst ut: .rubriken { position: absolute; top: 50px; left: 40px; color: #ffffff; font-size: 5em; } Men när jag försöker göra motsvarande för utskrift får jag inte till vit text, endast svart: @media print { .rubriken { position: absolute; top: 50px; left: 40px; color: white; font-size: 5em; } } Hur löser jag detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det lär nog vara svårt eftersom webläsaren ändrar detta (för att undvika "men öh de komeju ingen text när jag skriver ut"-problem). Använd inte vit text helt enkelt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu finns det ju en anledning till att jag ville ha vit text, vilket också ligger till grund för min fråga.
Men det är alltså omöjligt enligt dig - tack för svaret |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag gissar att du vill ha vit text för att dölja texten?
Använd display: none; eller visibility: hidden; för att uppnå det istället |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast nu börjar vi väl komma in på Black Hat SEO?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, det är min erfarenhet. Webbläsarna är helt enkelt inte smarta nog att inse att du vill skriva ut på en bild. Det är möjligt att du med lite trixande kan få någon läsare att skriva ut det men det finns ingen garanti i synnerhet då användaren kan välja om bilder, färger, osv. ska skrivas ut.
marcuslind, StefanBergfeldt: är det inte lite långsökt att man skulle vilja sökoptimera på en pappersutskrift? ;-) Senast redigerad av martine den 2010-06-18 klockan 09:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att dölja en text vid utskrift har väl inget med sökmotoroptimering att göra?
Man kanske helt enkelt inte vill ha med texten på utskriften! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|