FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjo ni som har bättre koll. Jag tecknade ett binerokonto på 2.0 för jag ville testa par apps och möjligheten att köra dom på deras konto(vilket om jag är smart ej borde gjort utan först testat deras trust på min lokala maskin). Tyvärr, vilket jag misstänkte, fungerade bla de cms jag testade ej och jag sade därför upp kontot igen inom några dagar(kanske 5-6 dagar eller något) och jag skickade mina kontouppgifter för återbetalning till dom(efter dom frågat om det) den 16 april.
Än så länge kan jag ej se att jag fått några pengar ännu. Jag har mailat några ggr senaste veckorna om det och informationen jag fick var väl: 1. Göran gör dessa betalningar en gång / månad och jag måste hamnat i en skarv(Ej logiskt för då har Göran efter 'skarven' haft minst ett tillfälle där jag skulle fått tillbaks mina pengar vid detta laget. ). 2. Att jag ska vara tålmodig så ordnar dom det asap. Sista mailet var väl 5-6 dagar(Första mailet jag skickade och undrade när dom skulle göra återbetalning var 19 maj) men jag kan ej påstå att det gav mig något annat än samma som jag hört senaste månaden. Jag försöker att alltid vara så hövlig och tålmodig man kan, men av principskäl samt det faktum jag trots allt anser att 1800 spänn är pengar(ingen miljonär ÄN ![]() Jag funderade för övrigt på om detta går under distanshandelslagen(bör det väl göra?) som, om jag fattat rätt säger: " 6. Återbetalning Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet. Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. " Funderade lite på om man kanske skulle ta detta vidare till Konsumentombudsmannen eller något snart om pengarna ej kommer in denna veckan iaf, jag anser ej det är rimligt att jag fortfarande ej har en tillstymmelse till initiativ från bineros sida trots flertal kontakter. Vad anser ni? PS: Jag tycker fortfarande Binero är väldigt bra, även om deras gimpade trust gör livet rätt mycket svårare om man pular med dotnet, och kommer behålla mitt dns konto där. Men detta gör väl inget för att bygga på ens positiva inställning till dom iaf. |
||
![]() |
![]() |
|
|