FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har "alltid" blivit förvånad över hur dålig konvertering jag haft på affil annonserna.
Typ någon sale i månaden vilket inte genererat några pengar. Kört TD och sida som är inriktad på ett ämne med relevanta annonser. Jag testade att lägga in openx annonsering istället för att själv kunna administrera mer. Dvs jag använder openx systemet men inte deras annonser. Och jag ser en "stor" skillnad på konvertering nu mot tidigare, vet inte om de är slumpen. Jag gjorde också så att jag riktade in annonserna att enbart visas för Norden som är relevant, och utanför norden ska adsense visas då de kan vara mer relevanta för utomstående länder. Förra månaden Aktivitet Totalt Annonsvisningar 475 526 Klick 379 Unika besökare 255 Leads 0 Sales 2 Denna månaden Aktivitet Totalt Annonsvisningar 685 432 Klick 350 Unika besökare 259 Leads 0 Sales 9 Från 2 till 9 sales, och 7 av sales'en var förra veckan, aktiverade den nya hanteringen för 2 veckor sedan. Och nu visar jag både affil annonser, och adsense, och direkt annonser i samma annons utrymme och konverterar typ 3-400% bättre? |
|||
![]() |
![]() |
|
|