Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bildhantering i Jomsocial

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-19, 22:12 #1
Jesper Mattssons avatar
Jesper Mattsson Jesper Mattsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Jesper Mattsson Jesper Mattsson är inte uppkopplad
Nykomling
Jesper Mattssons avatar

Reg.datum: Jun 2010
Standard Bildhantering i Jomsocial

Jag bygger just nu en community med fokus på delande av bilder. Till min hjälp har jag Joomla och Jomsocial. Det hela går bra och smärtfritt sånär på en sak som har med bildhanteringen att göra.

Som det är nu...
Användaren laddar upp en bild i något av sina album. När användaren sen vill visa upp sin bild i en eller flera grupper så måste bilden laddas upp igen ett antal gånger. Resultatet blir tokmycket utrymme som går åt till bara en bild.

Jag vill ha det så här...
Användaren laddar upp en bild i något av sina album. Denna bild kan sedan knytas till olika grupper utan att behöva laddas upp igen. Bilden finns och existerar på ett ställe och sedan hämtas den in i grupper eller andra sammanhang från den givna platsen. Jag vill sedan att det i anslutning till bilden ska stå markeras vilka grupper en bild finns med i.

En sida som har en liknande funktion är http://www.deviantart.com/ , men här är fokus på illustrationer etc. Fast funktionen är den jag vill åt.

Någon som vet var jag ska börja? Någon som gjort något liknande eller kan göra det? Alla tips mottages tacksamt!
Jesper Mattsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017