FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Idag när jag pillar med CSS/HTML osv. så använder jag Smultron (Sitter på Mac) tillsammans med Cyberduck för FTP. Har sett att många använder Coda. Är det bra? Varför använder ni det? Är det värt de $99 det kostar? Jag vet att det finns en trial att tanka men vill höra lite åsikter om det innan jag testar själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ladda ned det själv och bygg en egen uppfattning. Det är något helt annorlunda än bara en kodeditor då du även har en smidig FTP klient, CSS editor, referensuppslag m.m. Du får ju lov att testa själv, men jag tror att du bara kommer att få positiva bud om programmet. Däremot så ska jag säga att jag har snabbat upp min kodning 2-3x sedan jag började köra Textmate. Det är ju mer en ren editor och inte ett helt paket som Coda, men jäklar vad snabbt det går att koda med Textmates snippets och tabbförkortningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Coda är som sagt ett allt-i-ett-program. Jag älskar det. Att kunna lägga upp "sites" och ha alla olika webbsidor man har i ett snyggt upplägg, du ser alltså thumbnais på alla sidor, är guld värt. Dubbelklicka och du kommer tillbaka dit där du senast var. Alla filer du hade öppna när du stängde ner anslutningen till servern öppnas igen.
Jag har lagt in kodsnuttar som jag ofta använder i det sk. "Clips" så jag bara kan dubbelklicka så läggs koden in, man kan ha globala och "Site specific" clips. Har frustrerande letat efter ett liknande program till Windows, men det är omöjligt. Det ser inte bara stilrent ut, det fungerar trots att det inte finns miljoner knappar överallt. Finns i princip inget jag saknar i Coda. Så trots att jag har en stor och fin 24"-skärm på min stationära windows-burk väljer jag att koda på min 13" macbook enbart för att coda finns där ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kommer bara att sägas bra saker om Coda i den här tråden, summering: köp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det verkar inte finnas många som har nåt negativt att säga i alla fall
![]() Tack för svaren |