FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, funderar på att registrera en domän med å, ä, ö i domännamnet. Går det att sökoptimera den sidan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
klart det gör
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det gör det, men se till att använda den speciella url:en i inlänkar till sajten. Kommer inte ihåg vad den heter men den saknar å,ä,ö.
Ser ut såhär t.ex: http://www.xn--resenr-fua.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Svar på TS frågeställning: Ja, det går att optimera en IDN-domän ypperligt. Jag säger inte detta för att på något sätt marknadsföra mina egna sidor, men i min signatur använder jag mig av en IDN-domän. Just den sidan rankar på sida 1 för sina valda sökord. Det går alltså att optimera en hemsida vars domän består av bokstäverna å, ä och ö. Hoppas detta hjälpte! Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så det är bara att klistra in Puny Coden i adressfältet på bloggar och liknande när man vill ha tillbakalänk till sin sajt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Precis. Se din puny code som din länk. å-ä-ö länkar kan du aldrig posta. Någonstans. Gör puny code länken till en vana! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sweely: Varför ska man converta till puny code?
Jag kör enbart på åäö-versionen överallt och har aldrig haft problem. Varken med länkar, adressfält, Google Analytics, Google AdSense eller Google Sökmotor så jag blir lite nyfiken på varför du förespråkar att man ska använda puny code när man länkar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Domänen blir tydligen inte giltig ifall man använder sig av åäö. Hände mig på digg och pusha ifall jag inte minns fel. Samma sak när jag använde mig av analytics och AdSense. Domänen var tydligen inte giltig som sagt. Hände samma sak med många andra utländska tjänster. Om man länkar genom att använda sig av den vanliga versionen av domännamnet så brukar det aldrig funka enligt mig. Jag har försökt skapa hur många åäö-länkar som helst, men det har bara inte gått. Det har dock fungerat galant med puny code-versionen av domännamnet. Obs: Detta gäller bara länkar där bokstäverna å, ä och ö förekommer. Alla andra 'vanliga' domäner länkar man som vanligt. EDIT: Samma sak med webbhotell. Går inte att lägga in sin domän där ifall den innehåller åäö. Konverterar man domänen till puny code så går det dock. Senast redigerad av Sweely den 2010-06-01 klockan 09:13 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|