Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Playfilez dot com - No CD site PR1

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-04, 11:36 #1
Hamlet Hamlet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Nykomling

Standard Playfilez dot com - No CD site PR1

Hej,

Då jag vill få ner storleken på min siteportfölj har turen kommit till denna.
I grund och botten är det en sajt som indexerar CrackDB, GameBurnWorld, GameCopyWorld, GameFix samt MegaGames och lagrar det i en lokal DB. Den använder en del söta rewriterules för att göra den googlevänlig och det var även därför den skapades 2006 (internutbildning ). Som en bonus är den 100% laglig, inga filer hetlänkas eller liknande.

Den är helt automatiserad, jag har antagligen inte spenderat mer än 30 minuter/år på den sedan start, men trots detta snittar den på runt 500 unika besökare/dag. För ett par år sedan testade jag länkgenomslag och den är verkligen lätt att att driva mer trafik till med ett par välplacerade länkar på andra sajter. Google gillar strukturen.

Inkomsten är i princip obefintlig, det ligger Adsense och Adsense for search på den, men det har inte underhållits en minut på 3-4 år. Det täcker avgifterna för domänen iaf. Med lite jobb borde det vara en relativt enkel sak att få upp inkomsten, annars kan man tänka sig att den vore idealisk för att driva trafik eller promota black hat projekt.

Förutom det självklara finns ett par ytterligare funktioner:
* Automatiskt Referrer / link xchg system baserat på unika referrals. Scannar Apache-loggar och ger 1:2 linkback per default (enkelt att ändra). Ingen signup eller liknande krävs.
* "Statisk" URL generering baserat på bokstäver och 100 senaste sökningar. Det senare kan injeceras med "fake" termer från en tabell (ett annat Adsense experiment).
* RSS/XML "api", bara en enkel request baserad generator för extern integration.
* Enkel ut-länk räknare.
* Engelska och svenska.

Den snurrar i en LAMP miljö, och är skriven för standalone server/VPS. Det går nog att relativt lätt modifiera den för webhotellsmiljö, men just nu kräver den tillgång till wget via shell_exec() m.m.

Krav: Apache med Combined access log+mod_rewrite, PHP med register_globals, Mysql, PHP-CLI för Cronjobb (alt. löser man det med GET), shell_exec(), httpd logfile access, SMTP server (om man vill köra nuvarande kontaktfomulär).

Pris: Bud. Jag *måste* inte sälja den så det får komma upp i några kronor för att vara intressant. Några timmars utveckling ligger ju trots allt bakom.

Stats: playfilez dot com/webalizer

Domän registrerad @: Dotster. Går ut 2:a maj -11.

Script: Egenutvecklade.

Ingår: Domän, script, DB.

Senast redigerad av Hamlet den 2010-06-08 klockan 11:53
Hamlet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-04, 12:08 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag är inte intresserad av att köpa sajten, men jag tror att du med en sajt som denna får väldigt svårt att tjäna pengar på. De som besöker sajten är antagligen unga och fattiga, och därför en svår grupp att tjäna pengar på.

Det jag tror kan ge pengar är att sälja länkar.
Att använda den för SEO kan också vara mycket värdefullt.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-11, 13:53 #3
Nykomling

Nykomling

...vi pratar inte om tiotusentals kronor här alltså, ge mig ett bud
Oläst 2010-06-08, 11:53 #4
Nykomling

Nykomling

Lyfter en sista gång innan jag slår ihjäl den...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017