FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har ett kundregister med kunder, kontakter och lite löst folk. Någon gång om året gör vi ett utskick som innehåller en möjlighet att avsäga sig fortsatta utskick genom en länk till ett formulär. Någon gång ibland händer det att någon vill det och det respekterar vi.
Min fråga är om man ska bekräfta att de tas bort genom att skicka ett epostmeddelande till dem eller om det ses som "va fan jag har ju sagt att jag inte vill ha kontakt". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker absolut inte att det finns något problem i att bekräfta borttagningen, snarare tvärtom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En bekräftelse att formuläret gått igenom tycker jag räcker. Sedan borde det finnas en länk till uppsägningsformuläret i samtliga utskick, men det kanske det redan gör?
Tror iofs inte att någon blir upprörd om ni skulle skicka ett sista avslutningsmejl, kan ju vara bra att få reda på om någon annan sagt upp prenumerationen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker alltid du bör bekräfta via länk i e-postmeddelande. En konkurrent skulle relativt lätt kunna slå ut din lista annars om de verkligen vill.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för kommentarer.
Jo, det finns avsägningslänk i alla utskick vi gör tartareandesire, jag förstår inte riktigt. "Tycker alltid du bör bekräfta via länk i e-postmeddelande." Dom får ett epostmeddelande - i det finns en länk till ett formulär där de kan avsäga sig mer information. Gör de det så får de upp en bekräftelse att formuläret har skickats hur gör jag/vad är det för meddelade som jag ska "bekräfta via länk i e-postmeddelande"? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|