FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en liten dröm om att starta upp en filmbutik online - sälja dvd och blu-ray. Dock bara sälja vissa filmer. Det jag vill veta nu är vad folk rekommenderar för webbshoppar som man kan använda sig utav? Schysta priser, funktioner osv....
Även hur man får tag på kontaktuppgifter till leverantörer av DVD/BLU-RAY. Om någon har koll på detta så langa gärna lite uppgifter. Tack så länge! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Bonver är Nordens ledande distributör av hemunderhållningsprodukter. Bonver distribuerar huvudsakligen film, musik, spel och ljudböcker i fysisk och digital form i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.
www.bonver.com/sv/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
CDON är ju tillsalu annars
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vore kul och veta inkopspriset pa en DVD, Avatar till exempel. hur mycket en aterforsaljare far kopa in en film for som saljs for 199 SEK i butik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För en mindre aktör gäller följande priser i inköp, exkl moms och exkl frakt. Avatar DVD - 150kr Avatar Blueray - 182kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Verkar som en skitbransch att ge sig in i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan få min idé gratis om du vill.
Skapa en e-shop som säljer världens sämsta filmer enligt imdb. Jag kommer bli kund i alla fall :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lockvaror är något som Onoff kör stenhårt med! På den tiden jag sålde hårdvara sålde Onoff en gamepad för 99kr, som jag köpte in för 179kr+moms. Inte lätt att konkurrera på just den produkten
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit i "branscheriet" sedan 1998....
Det har verkligen gått utför.... Från att "tjäna" 40-50:- per "vanlig" DVD-film, dvs ej boxar till futtiga 10:- för att "hänga" med, så är det i dag endast en service produkt.. Om du vill sälja till kund för 179:-/st osv AVATAR är ytterligare exempel på hur sjuk branschen har blivit. Bolagen har ett krav, volym, de skiter i vem och hur deras produkter säljs. Vår fråga börjande redan när "Moulin rouge" på DVD släpptes... Vi handlare hade dubbel disc, medan stormarknaden hade enkelt disc. Vi hade DTS ljud samt massor av extra godis, den andra utgåvan hade Dolby Digital spår endast. -Varför är ni så mycket dyrare än t.ex "MAXI" osv.... Nej min vän, det är kört att tjäna och leva på film. Men visst. Har du en budget på ex antal miljoner och har "allt" i lager i en stor och fin butik och ligger i en storstad... Det kan visst gå bra... Lycka till.. Så mitt råd....ducka/spring från film branschen den är död. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det har gått från att tjäna 50kr per film till att tjäna 10kr per film, så kan du ju fortfarande tjäna lika mycket pengar om du ökar volymen därefter. Tyvärr innebär ökad volym antagligen lite andra omkostnader också, så du kanske måste öka volymen med 6-7 gånger för att hålla samma vinster.
Problemet är alltså samma som i så många andra brancher, det krävs alldeles för stora volymer för att det ska vara lönsamt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|