FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Någon kanske kan hjälpa mig med en förklaring till varför jag inte får någon trafik från google till min blog på hamburgare.org Enligt webmaster tools så har den samlat in keywords, har hittat länkar från andra siter och tills jag skickade upp en ny sitemap hade den 13 indexerade sidor. Gör jag en sökning efter site:hamburgare.org kommer det upp massa sidor. MEN ... i Analytics får jag nada trafik från google och i webmaster tools visar den inga impressions alls från sökningar. Kan det bero på att ingen söker på det jag skriver om eller att det finns så många andra siter om recept / mat så att den inte ens får komma med i sökningarna? Låter osannolikt men jag börjar fundera på vad det kan vara för fel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testa att söka på relevanta sökord i google och se vilken placering du får, kan mycket väl vara så att du hamnar på sida 1000 eller liknande och då är chansen minimal att du får några besökare den vägen.
Bara för att en sida är indexerad hos google behöver inte betyda att man kommer att få någon trafik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Söker jag på t.ex. "Green Chile Cheeseburger" kommer länken på pusha upp: http://www.google.se/search?hl=sv&q=...=&oq=&gs_rfai= Och söker jag på site:hamburgare.org finns sidan med "green chile cheeseburger" med men den kommer inte upp någonstans i sökningen ovan.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Site och domänen är helt ny. Blogga på några månader och skriva bra inlägg så kommer trafiken säkert tillslut.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Prova t.ex. att söka på "green chile cheeseburger" och välj endast sidor från sverige. Den här tråden kommer överst, min site kommer inte ens med bland svaren. Det känns som en rätt unik sökfras - borde den inte komma upp även om det är på sidan 9 eftersom den faktiskt är indexerad? Senast redigerad av Syke den 2010-04-29 klockan 21:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hittar faktiskt inte din sida på sökningen "hamburgare" på de 7 första sidorna. Ge sidan mer tid att få trust så kommer trafiken därefter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte svårt att få en sida indexerad. Men för att den ska hamna högt i SERP:en krävs bl.a. inlänkar med sökordet i länktexten. Är det låg konkurrense krävs färre inlänkar, och är det hög så krävs det fler.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hittade inga meta-language i din kod. Testa att lägga till dessa.
<head> <meta http-equiv=”content-language” content=”sv”> <meta name=”language” content=”sv”> </head> Eftersom det är en .org så kan du välja vilket språk eller geografiskt område den riktar sig till. Detta gör du i Webmaster Tools (Webbplatskonfiguration --> Inställningar) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||