FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har en liten webbutik. Säljer ca 10 ordrar per dag. Snittpriset per order är 80 kr inkl moms och frakt (24 kr). Min vinst är ca 50% per order (ca 30 kr). Jag vet att jag skulle kunna sälja mer om jag hade kunnat erbjuda fakturabetalning. Men priserna från Klarna och Svea äter upp hela vinsten samt lite till, samma gäller kortpriserna. (Om jag skulle lägga på faktureringsavgift samt frakt så blir det mer än själva varans värde.) Så idag kan jag endast erbjuda förskottsbetalning via BG eller Payson (där kunden måste skapa konto) som betalningssätt. Hälften av alla mina beställningar blir aldrig betalda... 1) Finns det något annan betallösning i dagsläget för mig där inte avgifter äter upp allt? 2) Om jag sköter faktureringen själv, vad bör jag då tänka på? Hur vanligt är det att man blir blåst? ------------------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag inte är fel ute så kan du ordna så att användaren aldrig märker av att ett konto registreras på Payson. Det borde öka chanserna att användarna går igenom hela processen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo.. det går ett tag till. Payson svarade såhär när vi frågade för ett tag sedan:
Citat:
Så det kommer alltså snart att sluta fungera med den integrerad lösningen också. Tack för att du svarade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag jobbar mycket med att påminna direkt vilket jag tror ökar betalningsfrekvensen. Dessutom skickar jag mailpåminnelser först (dagen efter fakturan är förfallen) där ingen avgift tillkommer så det uppskattas nog av kunden också, slipper de 50 kr i påminnelseavgift. Alltså kreditkontroll och sedan snabb påminnelse. Förhandla ner priset så mycket du kan med business check eller creditsafe. Jag lyckades dåligt så jag hoppas du lyckas bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst behöver kunden ett konto hos Payson, men det är ju nästan sömlöst integrerat.
Jag skickar med namn och e-postadress från min sajt till Payson och det enda kunden behöver göra är att välja betalalternativ och knappa in kortnummer osv Kontot skapas automatiskt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev fundersam och kontaktade Payson för att få följande svar:
"Fick genom WN.se nyligen höra att ni funderar på att ändra era rutiner gällande integrerad kortbetalning och inom "en mycket kort framtid" kräva att butikskunderna registrerar ett konto på Payson. Är detta korrekt?" Fick följande svar "Detta är korrekt, anledningen till detta nya regler hos finansinspektionen. Aktivering kommer ske vi ett andra köp med Payson, och kommer smidigt ske i betalningsprocessen." Vore klart intressant att få mer information om hur detta är tänkt att fungera. Sedan tidigare registreras ett konto hos Payson och är det enbart så att kontot aktiveras så är det ingen fara, men tvingas användarna skickas vidare till en ny sida för att skriva i lösenord, mm. samt klicka på en aktiveringslänk så blir det klart jobbigare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|