FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på med en flashbanner som hämtar text från XML men får inte till å, ä och ö...
Min XML börjar med raden: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> Har också provat: <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> Har förstås Googlat och en del säger att man behöver följande rad i frame 1: System.useCodePage = true; Vilket jag också har testat. Inget vill dock fungera. Alla tecken utom å, ä och ö ritas ut. Finns det något mer jag kan testa för att lösa problemet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan tillägga att jag använt både notepad och notepad++ för att editera XML och har sparat som UTF-8 utan BOM...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om det kan hjälpa dig, men jag har stött på ett liknande problem när jag testade runt litet med sIFR, problemet då var att det aktuella typsnittet saknade stöd för svenska tecken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Bra förslag! Böt precis till Arial dock utan att det vart någon förbättring... rackarns!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur får du tag på xml-filen? Har du kontrollerat att den faktiskt är i utf-8? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Du är säker på att du dessutom embeddat dessa tecken i ditt dynamiska textfält i Flash-filen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Överensstämmer med ovan, testa om det är dynamiska textfält du använder att embedda alla karaktärer i denna. Om det inte redan är gjort som sagt =)
Får du inte rätt på det ändå så posta gärna koden för importering och hur du tar det från URLloadern till textfältet. Och är det AS2 eller AS3? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Bingo! Tack Bejjan och Danski
Vilket tunnelseende man kan dra på sig ibland... tur att man kan bolla lite frågor här ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|