FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Dags att köpa en ny bärbar dator.
Har kollat lite på denna: http://www.elgiganten.se/product/dat...rio-cq61-310so Det jag använder datorn till är följande: Fixar bilder i Photoshop. Hemsidor i Dreamweaver Kollar på film i bland vid tex resor. Lyssnar på musik. Vill koppla den till tv via hdmi. Vanlig nöjessurfning. Vad tycker Ni? Hur är kvaliten på Compaq Presario datorer? Vill lägga max 6000 kr. Senast redigerad av Morriz den 2010-01-25 klockan 13:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Den duger gott och väl för dina behov, men jag kan inte svara på hur kvaliten på Compaq är.
Jag föredrar HP som arbetsmaskin - men det är en smaksak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Compaqs konsumentmaskiner är sådär om jag ska vara
ärlig. Du får mycket mer för pengarna om du väljer en Acer. Du får även bättre grafikkort och processorer. Detta är datorn du ska ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har två stationära Compaq-datorer och är nöjd med bägge. Dock har jag ingen erfarenhet av Compaq-laptop.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker både Compaq och HP är dåliga. Kör på Acer datorn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Själv har jag dåliga erfarenheter av Acer, men kör en Compaq i 4tkr-klassen själv. Till min mamma rekommenderade jag en liknande modell i samma prisklass, och denna har jag även köpt till min bonusdotter (vilket jag kanske inte borde skriva här eftersom hon inte har fått den ännu).
Fungerar mycket bra. Jag gör ungefär samma som du, utom HDMI (fast jag tror att jag KAN). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte hur det är nu, men tidigare har Acer haft väldigt dålig kvalitet på mikrofoningången. När jag har pratat via Skype med en kompis som har Acer gick det knappt att höra vad han sa ibland. Han lämnade in datorn på garantin, men det blev inte bättre för det. Acer sa något i still med att det var normalt att det var så. Jag har hört samma sak från andra håll också.
Jag röstar på Asus. ![]() Senast redigerad av BjörnJ den 2010-01-26 klockan 08:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det första man gör är att köpa datorn i en datoraffär
och inte en affär som säljer kylskåp. Sen lämnar både HP och Acer samma garanti - ett år. Några tillverkare lämnar 2 år på konsumentdatorer. Kvalitén på HP:s konsumentdatorer är detsamma som Acer, enligt mitt tycke. Ska man ha kvalité så köper man en Mac. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den ser ganska bra ut, jag har dock hört att batteritiden inte är något att lita på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag rekommenderar starkt denna acern:
http://www.inet.se/artikel/1968796/a...dows-7-premium Klarar dina behov med råge. Stabil, kall, tyst, smidig och grymm batteritid! Haft min i ca 6 månader nu. Citat:
Hon sålde nyligen den och köpte den nya modellen. Efter att man lämnar den stående ca 5min, eller kollar på film, fastnar musen och blir obrukbar. Man måste reboota för att komma vidare. Dessutom fungerade inte det mobila bredbandets mjukvara med snow leopard... 1 vecka utan internet. Bara för att datorn heter Mac behöver det inte betyda kvalitet. Senast redigerad av eliasca den 2010-01-26 klockan 10:17 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|