FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har från en kund fått i uppdrag att flytta 4st domäner (.nu, .de, .com, .se) från ockerbolaget domaininfo.com till något lite mer ekonomiskt och bra framför allt samt att hitta ett nytt webhotell (sidorna är för närvarande på FS-data).
Min plan var att flytta registrar till Loopia och sedan fixa hosting på one.com men jag är inte så säker på att Loopia hanterar .de domäner samt one.com kan inte hosta .nu enligt de själva och även om det gick skulle man få betala hosting för varje domän, det de behöver egentligen är hosting för .de samt .nu domänen. De övriga domänerna skall bara peka på .nu sidan. <ironi>Ett stort + är att webbyrån som reggade domänerna inte har lagt till kundens e-post eller adress i whois... makes a life lot easier!</ironi> EDIT: Loopia stödjer inte .de, jag har hört bra saker om gandi.net och de verkar stödja det - någon som har erfarenhet av denna registrar? Går det att genomföra samt vad förslår ni man gör? Senast redigerad av jayzee den 2010-04-21 klockan 15:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du rädd om din kund skulle jag aldrig rekommendera One...
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Se till att kunden blir 100% nöjd och lägg allt hos Binero.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför? Jag har själv haft 3st domäner hos one.com sedan b-one-tiden (ca. 4-5år) och det har fungerar utan några som helst problem, dessutom har jag inte hört någon av mina bekanta som varit missnöjd minsta lilla. Jag kan lugnt påstå att de har fungerat mycket bättre (för att inte tala om priset) än en fs-data tex (vem fasen sätter en quota på mail på 2mb och sedan tar betalt för "extra" platsen??).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
City Network har .de.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
City Network låter bra. Kan man köra cronjobs hos de samt har man möjlighet att peka domäner mot samma sida i deras kontrollpanel utan att behöva ha webbhotell för de "andra" domänerna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
... nej det kan du inte.
CN's "kontrollpanel" är helt värdelös, och i många fall o-existerande. T.ex. tror jag inte ens dom har någon domän-panel för domäner alls, utan kör via deras resellers... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du administrerar .se domäner fullt ut i Citys kontrollpanel. Det gäller då även alla DNS uppdateringar. Dock gör vi uppdateringarna åt dig för andra toppdomäner. DNS styrs direkt via vår KP när det gäller alla toppdomäner.
Lycka till och hör av dig om du önskar någon hjälp. Jine - Kontrollpanelen kan bli bättre och vi jobbar hårt på en ny version. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|