FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Ibland kommer det ett brev med en manuell inbetald PG / BG-betalning till firman, dvs ett riktigt utbetalnignskort på en viss summa. Antar att dessa personer på något sätt manuellt har gjort en betalning till vårt konto. Hur hanterar ni dessa? Hur löser man in dem billigast? Firman har Nordea, men när jag går till dem och vill lösa ut den tar de 50 (FEMTI) kronor i avgift (betalningen är på 150, så 33% går bort). Tacksam för svar! /Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kostar inget att sätta in pengarna på företagets konto. Väl?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vid manuella inbetalningskort åker jag till banken (Länsförsäkringar), och ber dem sätta in detta på företagskontot. Kostar inte en krona.
Vill jag dock ha pengarna i handen, får jag vända mig till Swedbank (LF har ingen kontanthantering), och då kostar det 50 kr / utbetalning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Erbjuder Länsförsäkringar företagskonton?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På Nordea kostar pengar på kontot 50 kr - hutlöst. Det är ju inte mitt fel att en kund väljer att betala "offline".
Gratis blir det endast om man skickar in den tror jag, vet dock ej hur det funkar... Någon som har koll? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det "enklaste" är kanske att skaffa ett konto på tex. swedbank, sätta in pengarna där och sedan överföra dem till ditt nordea konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gottskrivning kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan man på något sätt förhindra att man får dessa manuella betalningar? De borde ju gå att få dem insatta på kontot per automatik?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ett av mina tre konton för företaget är ett företagskonto. Dock är ju firman ett EF, så jag loggar in med mitt eget personnummer och dosa. Hur de fungerar med rena företag (AB, HB, KB) vet jag inte. Dock finns det möjlighet att logga in som företag på deras internetbank. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|