FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej WN fantaster!
Sommaren närmar sig, är ute efter pengar och jobb. Inget känns skönare än att spendera pengar som man verkligen förtjänat! Tyvärr finns det inte mycket jag kan göra för att tjäna pengar just nu, irl eller på nätet. Jag behöver sommarjobb denna sommarn, då jag inte skall resa ngn stans eller göra något annat. Kan tänka mig jobb som typ taptserare, städare, vaktmästeri, webbdesign eller något sådant. Men vart skall jag gå tillväga? Har aldrig jobbat på riktigt innan, bara haft 2 dagars prao på biltema, sen om 3 veckor skall jag ha 2 veckors prao på vaktmästeri. Är tacksam för alla svar & Tips! Trevlig & Glad Påsk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är alltid svårt med sommarjobb om man är under 18.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Nu skrev du inte ens vilken stad du bor i, men i regel alltid ont om sådana jobb.
Har inte själv hunnit fundera om man behöver sommarjobbare ännu eller inte. Handlar lite om alla vill ta semester samma veckor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har fått sommarjobb två somrar i rad nu via WN:
2008: http://www.wn.se/t27026.html (CV ej kvar) 2009: http://www.wn.se/t36380.html Det går absolut att få sommarjobb om man är under 18. Senaste sommaren så var det runt 4-5 stycken som kontaktade mig efter tråden här på WN. Om du skulle lyckas hitta ett sommarjobb här så är det antagligen främst inom webb. Mitt tips till dig är helt enkelt: berätta lite mer om vad du kan inom webb, vilken nivå du ligger på i olika språk o.s.v. Sedan skadar det aldrig visa lite referenser. Jag önskar dig lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan inte så mkt webbspråk som t.ex x(html), css, php, mysql men kan iaf en liten bit.
Kan designa i Photoshop bara, men jag kanske borde gå ut med ett litet CV / portfolio här på wn, senare typ om några veckor ? Jag bor i göteborg. Kan som sagt ta de jobb som jag skrivit. Jag menar, jag får inte 50kr/h för att vara hemma och bara slöa, dessutom lär man sig alltid nya saker när man jobbar och ser fram emot det. Är en väldigt aktiv person i det jag gör, söker ständigt nya mål osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Får kolla om man kanske kan erbjuda något i Göteborg i sommar, beror lite på hur allt går. Då man håller på och bygger ut bredband i Göteborg och även börjat erbjuda colocation där.
Beror hur bra allt går och vilken säkerhetklass du kan gå igenom för behörigheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Sidenote: En tapetserare/tapetsör klär om möbler, mattor etc. Den yrkesgrupp du troligtvis syftar på är målare.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|