FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nu är jag väldigt ny på det här mer serverscript så ni får ha lite överseende med mig
![]() Jag har fått i uppdrag att göra en enklare webbshop med ca 30st produkter. (Vidareutveckling av en webbsida som jag skapat) Det kanske låter dum, men förslag på hur jag kan göra mottages! Kundens webbhotell underlättar in på något sätt, tillåter bara PHP, ingen databas, inga andra färdiga lösningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska du bara ha 30 produkter och ingen tillgång till databas, måste det enklaste och billigaste sättet vara att ha ett enkelt formulär där kunden fyller i sina uppgifter som skickas till din kunds mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Man kan förstås göra en enklast möjliga lösning, t ex genom enkla html-sidor med bilder, beskrivningar och mail-formulär för att beställa. Men det är knappast den bästa lösningen på sikt.
Att presentera sina produkter på webben är ju bra, men ökar knappast försäljningen om det inte finns möjlighet att enkelt beställa direkt på hemsidan. Springer jag på en site som bara presenterar produkterna och det är det minsta krångel med att beställa så backar jag och letar rätt på någon annan leverantör och så tror jag många av oss fungerar. Vad som behövs är alltså inte bara ett sätt att visa produkterna utan en shopping cart och checkout (kundvagn och kassa). Med rätt argument bör man kunna få kunden att inse att det är bättre att göra rätt från början även om det kostar lite mer, än att göra om och göra rätt senare eftersom det definitivt blir dyrare totalt sett. Om du inte redan gjort det så överväg att lägga upp hemsidan i ett CMS, t ex Joomla!. Kika på någon form av webshop-lösning, t ex Virtuemart eller Prestashop. Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen databas? Det låter en aning primitivt. Den bästa / enklaste lösningen i din situation hade varit att övertala kunden att flytta till ett vettigare webhotell, och sedan använda t ex osCommerce för försäljningsdelen. Visst går det med beställningsformulär osv, men...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Host som inte tillåter databas? inte ens comhem eller telia är så elaka.
Jag testar en "butik" i wordpress "WP Shopping Cart", väldigt simplet så kopplade jag bara de mot mitt paypal konto. Pice of kake var de och de finns för google checkout osv också. Men man behöver inte koppla någon direkt betalaning om man inte vill. Vanalig gratis template och pluginet, inge annat har jag installerat. unlockhuawei.info |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Stefan |
|||