FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låt mig först säga att jag är väldigt dålig på hosting så det vore nice om svaren håller en nivå passande för en nybörjare.
![]() Till frågan: Jag har domäner hostade hos binero och på andra webbhotell ute i världen men binero är väl egentligen det jag är mest nöjd med även om de domäner jag har där just nu är inaktiva. Nu har jag i alla fall utvecklat en hemsida för ett land långt bort med dåliga pingtider mot binero. För att få hemsidan att flyta lite bättre och få lite geo-SEO så tänkte jag därför köpa ett litet webbhotellkonto i landet och hosta sidan där. Domäner är tyvärr ett ganska underutvecklat område så jag skulle vilja hosta domänen hos binero. Finns det några nackdelar med att göra så? Jag kan få en subdomän hos webhotellet som pekar mot mitt konto och tanken är att jag ska peka t.ex. www.mindomänhosbinero.com till subdomän.ilandetlångtbort.cc.oo/ subdomän.mindomänhosbinero.com till subdomän.ilandetlångtbort.cc.oo/underkatalog/ Det ska alltså se ut som att besökaren besöker mindomänhosbinero.com. Är det möjligt? Kommer det ta evigheter för landets besökare att studsa fram och tillbaka? Finns det några mer uppenbara nackdelar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skall du peka den till en subdomän eller en katalog? Gör ett a-record och peka den på det webhotell du ligger på, så att besökaren endast ser www.mindomänhosbinero.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan ha domänen hos Binero, sedan kan du antingen ställa in domänens namnservrar (NS) att peka på det nya webbhotellet (nya webbhotellets DNS används), eller så kan du ställa in i DNS:en hos Binero att www.domän.tld ska peka på det nya webbhotellet. I det senare fallet kan du hantera domänens e-post via Binero (utan att göra några inställningar för det hos det nya webbhotellet). Du bör även lägga in en redirect från domän.tld till www.domän.tld.
Du måste kunna lägga in "stöd för" domänen hos det nya webbhotellet (men du behöver alltså inte föra över domänen dit, bara peka den mot webbhotellet). Det duger inte med bara subdomän och/eller underkatalog. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|