FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Var registrerar man enklast och billigast domäner för: - Australien, Nya Zeeland - Eu-domäner som Spanien, Italien, Tyskland, Frankrike - Kanada Går det att göra allt detta på samma ställe eller krävs det olika leverantörer? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kolla t.ex. nameisp och eurodns
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går att göra på samma ställe som t.ex. NameISP men det rekommenderar jag inte då det blir onödigt dyrt för t.ex. Nya Zeeland. Om du vill hitta billiga och bra registrarer under respektive ccTLD så är det bästa att titta lite på de ombud som finns listade under respektive registry:
http://www.iana.org/domains/root/db/ Därutöver kan du googla efter vad som redan sagts om dessa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-21 klockan 22:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan å andra sidan varmt rekommendera NameISP. De löser krångliga toppdomäner och det är oftast värt vad det kostar. Hög servicegrad och vilja att lösa eventuella problem.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Men det var extrema skillnader på vissa domäner mellan eurodns och NameISP. En domän som kostade 18 euro hos eurodns kostade 1200kr hos NameISP. Men det skiljer ju självklart från fall till fall och vissa domäner fanns inte hos eurodns. Tack så jättemycket för svaren!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
City Network har .de för 59 kr inkl moms, men man måste ha en adress i Tyskland.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, rent generellt håller jag med dig men nu svarade jag specifikt på denna fråga och det är ju inte några stora problem med alla dessa toppdomäner. I de fallen är det helt klart onödigt att betala flerdubbla avgifter.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-22 klockan 09:56 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|