FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Spam får man ju dagligen en drös av men dagens spam var lite roligare än vanligt.
För att skicka det till mig använde de sig av ett "kontakta oss"-formulär vi har på resesidan. Meddelandet var: "Grattis du har vunnit en resa!!! Hämta ditt pris på www.amorc.se" Det lät ju spännande. Det var ju skrivet på svenska så då var jag ju tvungen att gå dit ![]() Det visar sig vara någon slags sekt som heter "Rosenkors-Orden A.M.O.R.C.". Vad har ni fått för roliga spam som är utöver det vanliga? Inga negeriabrev platsar in här ![]() Mvh Andreas Senast redigerad av AndreasB den 2010-03-12 klockan 10:57 Anledning: Rättade rubriken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En orden är ingen sekt.
Nåja, jag fick en gång ett spam som hade "spam" i rubrikraden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var tvungen att kika och precis som du säger är de inte någon sekt. Klippt från deras sida "Rosenkors-Orden A.M.O.R.C. är inte en sekt, en religion eller ett trossamfund.". Jag ber om ursäkt om någon tog illa upp.
Jag tycker dock att det är fortfarande komiskt att i detta fallet är en orden som använder sig av spam för att nå folk ![]() Hjorten> Har man gett upp om man meddelar att det är ett spam? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror i och för sig inte att det var någon från den orden som spammade dig, säkert bara någon som ville få dig att tro det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte helt ovanligt att en mailserver markerar spam på det viset så det var förmodligen därför.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|