FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej WN!
Tänkte höra hur ni ser på att byta webbhotell. Jag skaffade precis ett nytt webbhotell med bättre villkor och tänkte eventuellt flytta några av mina befintliga sajter dit. Kan jag t.ex exportera en wordpressblogg, lägga en ny installation av wordpress på det nya webbhotellet ändra namnservrarna, importera alla poster utan att det "märks"? Kanske är detta världens dummaste fråga, men just nu ger den mig en del huvudbry... Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Går hur bra som helst, tänk bara på att inte skriva något på bloggen under tex. 24 h för att vara säkert på att du inte får med alla poster till det nya webbhotellet.
Men annars är det bara göra som du säger, lägga upp sidan på det nya och sedan peka om domänen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag genomförde själv en större webhotellsflytt i december och det fungerade utan några större konstigheter. Visserligen gjorde jag i samma veva om hela strukturen för webbsidan (gick från dynamiska urls till "modrewritade" urls). Jag tycker Google uppdaterade sitt index relativt fort. Dock finns en del gamla träffar kvar som återfinns hos Google pekandes mot det tidigare webhotellets "exakta" url - dvs typ anv124.webhotellet.se
Förmodligen har detta uppstått då andra sidor någon gång av någon anledning länkat direkt till denna URL och då det tidigare webhotellet ligger kvar så återfinns den gamla sidan där. Har försökt göra 301 ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|