FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min bror är i Kenya just nu och skulle behöva få lite datorprylar skickade till sig. Hårddiskar m.m. till ett värde av ca: 3000 kr.
Finns det någon här som har erfarenhet av att skicka "värdefulla" och lite ömtåligare paket till Afrika? Har ni förslag på vilket alternativ som är att föredra? T.ex. Posten, UPS, FedEx... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Posten är bra när man ska skicka till USA och USPS är bra när man ska skicka åt andra hållet. Nu är det ju inte direkt applicerat på Afrika men att det är bättre att använda Posten istället för t.ex. UPS eller Fedex till USA kanske kan antyda att det är bättre att använda Posten till Afrika också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kenya kan jag inte men Zambia har jag skickat tjocka kuvert (mycket papper) till
Har använt posten för vanlig befordran och UPS vid ett tillfälle för expressbefordran Båda gick fram och ungefär lika snabbt. Expressdelen på slutet hos UPS funkade inte. Det anlände till Lusaka onsdag men kunde inte hämtas förrän måndag då utdelningskvittot kom fram efter att ha harvat runt. Detta trots att man även faxade ett kvitto från UPS i Stockholm. Nu var det ju så med mycket i Zambia så man ska nog inte klandra UPS för det |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för svaren, men jag tror det löser sig på annat sätt. En arbetskamrat till min far ska till Nairobi på fredag och kan ta med sig paketet och lämna det.
Jag ska ha era åsikter i åtanke om det behöver skickas paket fler gånger. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|