FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
ser att saab-spyker.se reggades idag tom.
Blir dessa rika på dessa domänköp tro? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
De får halva lånet från EU för sina domäner...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
rimligt är att de kan vänta sig att få lämna över domänerna utan att få ett rött öre för det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
saab-spyker är ju inte direkt ett företagsnamn, utan dom kommer nog fortsätta heta SAAB samt Spyker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Saab och Spyker är registrerade varumärken så jag instämmer med allstars.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det nya bolaget skulle heta Saab Spiker Automobile AB
tror jag det var jag läste på GP.se.. Sen om det stämmer är väl en annan femma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är så JAG vanligtvis ser på domäner, men det finns även undantag - som i detta fall. I det fall någon skulle registrera domänerna [saab.tld] eller [spyker.tld] anser och menar jag att den innehavaren exempelvis kan blogga på domänen eller annat så länge innehållet inte krockar med skyddade varumärkesklasser. Ungefär på samma sätt som jag läste något tidigare på wn om [icaapoteket.tld] - [ica.tld] och [apoteket.tld] i sig är i mina ögon gångbara. MEN - när de skrivs ihop till saabspyker.tld och icaapoteket.tld blir de nischat specifika och ur mitt sätt att se på de registreringsvillkor som finns för .se, så innebär registreringen en blockering, dvs en registrering i "ond tro". Vad gäller varumärkesintrång (som en ATF inte tar upp) så anser jag att en innehavare av denna typ av domännamn riskerar betydligt mer om ärendet tas upp civilrättsligt. En ATF som går i linje med ovan som jag kommer ihåg på rak arm är http://www.iis.se/docs/beslut_bootsno7.pdf Där beslutet bygger på att "boots" och "no7" fanns som registrerade varumärken. Tvistlösaren skriver: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|