Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kunna ha flera aktiva anslutningar parallellt per session (Apache)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-12, 12:00 #1
Cods avatar
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
Cods avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Kunna ha flera aktiva anslutningar parallellt per session (Apache)

Tjenare,

Har en fråga för er som är mer bevandrade inom Apache (om felet ligger där). Har försökt Googla till mig en lösning men inte hittat något vettigt.
"Problemet" uppträder ofta på internet, och jag är inte säker på att det är något Apache-specifikt eller om det har med hur webbläsare hanterar anslutningar mot HTTP-servrar t ex.

Det jag vill kunna göra är (bland mycket annat) att kunna köra igång ett PHP-script via webbläsaren som kan ta ganska lång tid att köra, och samtidigt kunna "göra annat" mot samma webbserver i samma webbläsare. I nuläget måste exekveringen av PHP-scriptet slutföras innan en URL på samma server i en annan flik börjar laddas.

Det största användningsområdet är vid exportering av rapporter (som i vissa fall tar lång tid att generera) i vårt intranät/kundcenter på Be Better Online, där man som användare inte vill bli tvingad att vänta på att genereringen skall bli klar innan man kan göra annat.

Har sett samma beteende på massor av sajter, även sådana som jag vet är IIS-baserade, men jag intalar mig samtidigt att jag har varit med om att vissa sajter inte har detta beteende.

Den aktuella miljön är en LAMP-installation baserad på Ubuntu Server (Karmic).
Cod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017