FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är väldigt skeptisk till DHL pga deras urusla service här i Stockholm.
Det jag är nyfiken på är hur deras pakettjänst till privatpersoner fungerar nu när de varit igång ett tag. Har ni erfarenheter? Det vore otroligt skönt att slippa "E-handlarnas bästa vän". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fungerar väl rätt bra till privatpersoner. (I Göteborg)
De har ju uthämtningsställen här och var, precis som Posten. Dock tycker jag att företagspaket (utkörning) inte fungerar alls optimalt. I mitt fall hade jag en leverans till mitt hem (som företagets adress står på) men jag arbetar inte hemma på dagarna. Det tog två veckor innan DHL fattade att jag inte var hemma och kontaktade mig. När jag tog mig till deras central för att hämta ut paketet sprang en gubbe runt som en yr höna i en halvtimme och letade efter ett paket på 6x6x100 cm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder DHL frekvent i hela Sverige. För mig fungerar utkörning till företag bra, ca 90% levereras i tid utan problem. Till privatpersoner blir det värre för mig, det har varit fel på ca 50% av leveranser och så får man sitta i telefon och de bara kopplar dig vidare och en ursökt får man inte.
Välj nån annan till privatpersoner är mitt råd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hoppas fler har erfarenheter av DHL till privatperson att dela med sig av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Personligen har jag inte haft några problem med DHL-leveranser till mig som privatperson, men då har det det också skickats från en privatperson.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har haft problem varje gång DHL ska leverera till mig, spelar ingen roll om det är till privatpersonen mig eller mitt företag, strul jämt i alla fall :-(
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi skickar nästan enbart med DHL och jag tycker det fungerar väldigt bra. Inte många gånger som det strular och gör det det så tycker jag det löser sig ganska enkelt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan klaga mycket på Posten men när man börjar jämföra med deras konkurenter ser man att de ändå gör mycket rätt.
Vi skickar med både DHL och Posten beroende på vad våra kunder vill använda sig av. Däremot rekommenderar vi Posten till alla våra kunder och skickar allt med Posten om vi själva får välja. DHL är bra i storstäderna men så fort det kommer till landsbygden går det mindre bra. Det är inte bara priset som är avgörande för vad man väljer utan även servicen. Det spelar helt enkelt ingen roll om du har kanonbra priser, superbra kundtjänst, packar jättefint, skickar iväg det snabbt som tusan om allt sabbas hos transportören. Det är den enda bild kunden kommer ha av din butik, att det var så struligt med leveranserna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är också väldigt nöjd med DHL Servicepoint, förra veckan så kom ett paket till Karlskrona istället för typ Årjäng på av att kunden skrivit fel postnummer och vi hade inte kollat det. Ett samtal till DHL och paketet gick rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har börjat använda DHL Service point sen några veckor tillbaka. Än så länge fungerar allt utan problem. Då vi är små så spelar priserna in mycket, givetvis service också. Men då jag tror DHL blir bättre och bättre desto fler som använder.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|