FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Är det någon som vet när Loopia genomför förnyelsen av ett domännamn? Jag har en .com-domän som förfaller den 12:e, och som är betald till Loopia, samt en .nu-domän som förfaller i början av januari som också är betald. Sedan betalningen för någon vecka sedan har förfallo-datumen fortfarande inte ändrats. Väntar Loopia med att förnya domänerna precis tills förfallodatumet inträder, eller bör jag vara orolig för att de missat förnyelserna? (Jo, jag vet att jag kunde kontaktat kundtjänst, men jag tror det kan vara av allmänt intresse) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De förnyas samma dag de går ut. Frågan har varit uppe här tidigare om jag inte minns fel.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man får vara orolig fram tills domänen går ut... :/
Det var till stor del därför jag inte valde Loopia som registrar för mina .se-domäner. (Jag vet dock inte om detsamma gäller för .se-domäner eftersom jag aldrig har förnyat en sådan hos Loopia. Någon annan som vet?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, det är samma för .se.
Lite fult kan tyckas, att man som kund ska agera bank åt Loopia. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att Loopia ska betala den så snabbt som möjligt efter att de mottagit pengarna. Jag betalar inte fakturan tidigare bara för att Loopia ska sitta och hålla på pengarna, utan för att jag vill vara säker på att domänen förnyas i god tid.
Det här kanske är ett sätt att få tillbaka lite pengar (i form av ränta) på domäner som subventioneras, om de har några sådana subventioner nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Undrar när ombuden inför flerårsregistreringar för .SE-domäner. Systemet togs väl i kraft hos IIS igår, måndag?
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
.SE införde möjligheten att registrera och förnya på 12-120 månader inatt och vi är med från start och erbjuder samma sak till innehavare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Binero har redan gjort det. Om man går in på en domän som löper ut inom 12 månader via kontrollpanelen kan man välja att förnya 1-10 år med månadsprecision.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fick en påminnelse på en faktura från Loopia. Loggade in och betalade dem med kort via kontrollpanelen. Fick kvitto på att betalningen var mottagen och godkänd.
Enligt whois förfaller domänen dock fortfarande 2009-12-01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Idag betalade jag en Binero-faktura för en .se-domän som förfaller i slutet av januari. Jag betalade med kort, och domänen förlängdes inom några sekunder (enligt iis.se).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|