FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad är det första ni tänker på gällande:
Evulgate Låter det hårt/mjukt, nytt/gammalt, intetsägande/intressant? Vilket marknad, vart anser ni vid första antydan namnet pekar åt? Skriv gärna ner allt ni associerar till då ni hör "Evulgate". --------------------------------------------------------------- Efter en väldigt lång tids frilansande samt ett par års 9-5jobb på ett av Sveriges större konsultfirmor, så har jag nu valt att bryta mig loss och prova på härligheterna som egen företagare. (något löst förklarat kanske...) Tanken är att starta ett eget litet bolag i vilket jag förvaltar sidor jag äger samt bedriver konsultverksamhet inom TIM-sektorn (telecom, internet and media) mot nya liksom redan existerande kunder. Vad evulgate betyder: Dictionary: E·vul·gate v. t. (ē̍*vŬl"gāt) [L. evulgatus, p. p. of evulgare to publish.] To publish abroad. [Obs.] Senast redigerad av Rinkle den 2010-01-03 klockan 19:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tänker direkt på Evilgate vilket har en negativ klang i mina öron.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min första tanke i ordet blev vulgär.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
jag tänker på vulva...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tyvärr associerade jag det också (omedvetet) med "Evilgate".
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vulgärt var nog vad som kom i mitt huvud
nästa tanke var den ursprungliga betydelsen av vulgärt - folkligt och då någonform av "e" (webb a la e-post) för folket Sedan är väl vulgatus en bakterie om jag inte minns fel (orkar inte googla) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är framförallt bokstaven u som förstör, tycker jag. Det är lite svårt att få till ett vettigt uttal och det låter fult. Ett o hade förbättrat. Evolgate. Eller utan g - evolate...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |