FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan!
Det är så att jag sitter här på jobbet och jag skulle vilja ha lite hjälp med ett batch script som jag tänkte använda för att pinga maskiner som sitter på nätverket! Det jag är ute efter är att när man klickar på iconen så kommer rutan upp, skriver in en ip-adress och sedan ger resultat t.e.x "hosten svarade på ping". Det kanske är smidigare med ett vb script? Eller vad tror ni? Är väldigt tacksam om någon här på WN kunde knepa ihop något lätt script till mig eller länka till ett! Tack för förhand ![]() /fooztr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
? Jag menar att om du ändå ska skriva in ipnummer kan du väl också bara skriva "ping", tar ju typ 1 sec? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om jag hade orkat det så hade jag inte bett om ett script som gjorde det åt mig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Precis, men tror du inte har förstått riktigt vad jag är ute efter. Tror även jag glömde skriva med att den bara ska köra 1 ping. Och sedan skriva ut resultatet.
Om du nu inte kan skriva scriptet så bör du inte skriva onödiga inlägg! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
@ECHO OFF
set /p t=IP: ping -n 1 -l 1 %t% PAUSE>NUL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack så mycket, men tyvärr så fungerar det inget vidare
![]() Så här ser min kod ut: @echo off title, Ping script v0.1 color a echo ************************************************** ********** echo * * echo * Ange en host du vill pinga. "Target 127.0.0.1" * echo * * echo ************************************************** ********** echo. set /p t=IP: echo. ping -n 1 -l 1 %t% PAUSE>NUL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hur som helst fungerar det bra här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Haha, nu var du bra dryg! Vad det nu är för färg på texten så spelar det ingen roll, det är skönt för ögonen med grön text mot svart bakgrund helt enkelt. Försöker inte efterlikna någon "hacker" promt.
Vad kör du för version av windows? **edit, nvm*** tack för hjälpen! Senast redigerad av fooztr den 2009-11-30 klockan 16:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
I nästa version (0.2?) av PING SCRIPT(!!!!!!!) så kan du även inkludera PING OF DEATH BATCH-koden:
http://www.youtube.com/watch?v=6tAQWP3TQZk |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|