FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Undrar hur man skall bokföra Loopia PREPAID. Fakturor kommer ju efterhand som man handlar, men när man betalar in till PREPAID bör man då boka upp det som "kommande kostnader" eller något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som en vanlig utgift. Pengarna betalas inte tillbaka och du får ett kvitto. Ska du vara petimetrisk så bokför det som en fodran och boka bort för varje gång du handlar, över årsskiften tar du upp det som en förutbetald kostnad i balansräkningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Kan ju inte boka det som en kostnad/utgift direkt då jag inte har kvitto på inköpet så det får bli någon form av förutbetald kostnad. Tack för det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du får väl en faktura innan du betalar ditt Prepaid? Den räcker gott och väl. Om du inte hanterar väldigt stora belopp (>10 000kr) på ditt Prepaid så tycker jag inte att du ska hantera den som en förutbetald kostnad och boka bort varje transaktion. För mycket duttande helt enkelt. Men fråga din revisor/bokföringsbyrå vad han/hon tycker
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vår revisor så att det bara var en vanlig flytt av pengar mellan konton. istället för att ha pengarna på bankkontot så hade man dom där.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|