FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå
![]() Men jag kan dock inte använda mig av PHP och MySQL och undrar därför om det finns någon hemsida där man kan göra egna sådana "betyg" eller "star ratings" och sedan få ett färdigt script att klistra in? ![]() MvH Jacob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan inte använda php?
Klistra in bilder annars? Finns gratis script till wordpress osv annars ifall du vill köra med en cms motor. t.ex. när de används, skolguiden.info/beta/st-eriks-gymnasium-2/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej jag vet.. Är ny inom det här och jag skäms till och med lite. Tänkte bara slänga ihop en sida då jag fått en ypperlig idé och tänkte få upp en V1 innan någon annan tar min idè..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Dvs ladda upp alla filer och gå till adressen och börja ställa in lite saker. Kräver dock php/sql osv. Kan sätta upp "gratis" hosting åt dig ifall du vill testa, dvs du får snylta på mitt konto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Programmering och databas måste du nog ha, för hur annars skall scriptet veta hur den skall spara och hämta gjorda betygsättningar tänkte du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Söker du på stars rating script eller liknande så hittar du flera varianter som du kan använda dig av utan några större kunskaper genom att följa instruktionerna som medföljer. Du behöver dock använda en databas där du sparar informationen. Det är mycket möjligt att det finns färdiga plugins till exempelvis Wordpress eller Drupal om det skulle vara ett alternativ men du kommer sannolikt behöva göra en del justeringar om det nu är en unik idé ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-23 klockan 19:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Denna är ganska trevlig:
http://www.komodomedia.com/blog/2007...-rating-redux/ Fast som sagt, nån form av serversidescript som tar emot och sparar datan behövs ju. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|