FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån mer som har haft problem idag och hela dagen igår med att alla ens sidor ligger nere, pga ngt tekniskt problem hos Loopia!!
Man blir så jäkla irriterad.. Får man kompensation för detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag vet att många inte gillar detta svar, pga av ping m.m.
Amerikanska server är nästan aldrig nere jämförelse med svenska företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Trung, om man är beroende av SEO & Google så är Amerikanska servers uteslutet om man har en Svensk marknad.
Flyrib, http://www.driftbloggen.se/ , dags att bokmärka? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
T.ex. så får man välja i webmaster tool vilken marknad/land man riktar sig till. Så att man förlorar en hiiimla massa på att ha sina servrar i UK? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så där är inte så mycket du förlorar... Svarstider är också betydligt högre om du har sidan i USA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också problem med loopia idag. Kompensation kan man antagligen bra drömma om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Testar jag bocka i "sidor från Sverige" så kommer min sida upp fortfarande på samma position. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan ha en sida i usa och det har inget med Seo att göra, det är jag 99% säker på. jag har optimerat många svenska sidor som ligger på serverar i usa och dom har inga problem i sökmotorn.
Har Loopia någon Tillgänglighets- garanti? Senast redigerad av trung den 2009-11-26 klockan 17:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har till och från märkt väldigt slöa responstider från Loopias mysql-databaser, både vanlig access och från administratörsgränssnittet. Flera gånger har det gått som sirap, och driftbloggen har inte uppmärksammat det. Testat från flera ISP:s och så vidare, så det verkar vara hicka på deras sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |