FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon leverantör som erbjuder denna möjlighet? Har ett gammalt system som jag behöver skicka mail från men systemet klarar inte authentication.
Jag kan skicka med ip till mailserver, namn, lösen, portnummer Hoppas detta räcker som info.. MVH/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns säkert flera som kan göra ett undantag i sin server, tillexempel lägga in ditt ip som "lita alltid på detta ip:t". Kolla med din nuvarande tjänsteleverantör.
Fast jag måste fråga, om du kan skicka med namn och lösen till mailservern, vad ska den annars ha det till om inte autentisering? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Namn och lösen är väl en sak i sig som jag förstått det, det behöver du ju alltid medans autentisering även är extra säkerhet över det någon typ av handskakning antar jag med kontroll på giltig? ip-adress o liknande om jag skulle gissa.
Hursomhelst så beslutade vi oss av olika anledningar att lägga ner denna biten.... så tråden kan låsas/raderas. Tack för svaret för den delen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I "normalfallet" så använder man sin internetleverantörs utgående
mailserver och man behöver då inte autentisera sig alls. Mailservern känner av att du ligger på deras nät och släpper igenom din post. Nu ändrar dock flera leverantörer på detta och kräver autentisering även om du sitter på deras nät. Det namn och lösenord du menar är alltså den autentisering som börjar krävas mer och mer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|