FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt sinnessjukt.
I flera dagar från helt olika datorer och nätverk har några av de webbplatser som har Google-Analytics i sig laddat i flera minuter om man går in via Mozilla Firefox. (Det står "Laddar google-analytics.com" i statusfältet..) Vad är problemet? Statistik är superviktigt för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
3 sekunder på mobilt bredband för mig i FF.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Which makes it ännu konstigare. Jag har sagt åt bekanta över hela sverige kolla de två sidor jag har problem med. Sjukt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
google analytics scriptet som ska laddas har gjort så i många år.
varför har jag aldrig brytt mig om att kolla in i då jag själv inte använder googles tjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prövat att ta bort och skapa nytt?
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Detta är inte helt ovanligt. Om du har möjlighet är det bättre att lägga in ett schemalagt jobb som hämtar ner Analytics-skriptet varje månad och lägger det på din egen server.
Se också alltid till att ha Analytics-skriptet i slutet av sidan, efter </body>, så laddar i alla fall din sida in snabbt även om Analytics-koden tar sin lilla tid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Shit, nu mår jag dåligt.
Jag annonserade för en enorm summa på Facebook. Tog bara ett par timmar så hade min dagsbudget tagit slut. Efteråt upptäckte jag att jag inte fått några besökare. Nä, för alla hade stoppats av Google-Analytics laddningen. Ingen hade besökt min sajt. Tack vare Analytics. Jag tycker inte man ska behöva ta hänsyn till massa skit när man bara vill se lite statistik för sin sajt. Det ska bara vara att slänga in kodsnutten, inte mer med det. F-n. Tack för svaret "emilv" förresten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad blev kostnaden per klick för att annonsera på Facebook?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar ligga på snitt 1,75 CPC men i denna kampanj låg jag på 2,49 CPC.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|