FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Några av våra supporttekniker satt och jobbade med en kund som hade problem med wordpress. Vår tekniker sa att han skulle gå till wordpress.org - men killen knappade in .se istället. Till vår förvåning så kom han till en Crystone sida och vi fick ha en diskussion om Crystone vs Wordpress.
Utan tvekan så finns det massor som "tar" varumärken som de kan tjäna pengar på ett eller annat sätt. Det är något vi får leva med och det kan dessutom vara helt korrekt eller ok i många fall. Dock måste jag ifrågasätta när registrarer börja "hugga" namn på uppenbara världssucceer för att promota deras produkter? Vore roligt att få Crystones kommentar till detta och om det är en strategi som de tänker fortsätta med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju inte ens Crystones domän? Vad jag kan se ägs domänen av Ralf på Massive Domains Ltd..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Registrarer för .SE-domäner får inte syssla med lagerhållning av domännamn. Det är ett brott mot registrarens avtal med .SE. Registraren får inte heller ha ett alltför nära samarbete med ett företag som sysslar med lagerhållning av domäner (till exempel ett dotterbolag).
Men som sagt den här domänen ägs inte av Crystone, och det är inte ens Crystone som är registrar (den ligger hos .SE Direkt). Den är dock inställd på att använda Crystones namnservrar så Crystone kanske har valt att lägga upp en parkeringssida på domänen tills det att ägaren laddar upp sitt eget material. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Massive Domains Ltd är en kund till oss och vi har i samförstånd med ägaren haft en pekning mot vår site i ett par veckor i väntan på att kunden skall använda domänen för andra ändamål.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret! Kändes långsökt att någon med välvilja pekade på detta sättet och därför min kanske hårda reaktion.
Senast redigerad av johan1234 den 2009-10-12 klockan 19:29 Anledning: Missade svaret från eng3l |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|