FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej, fick nyss reda på att man kan logga in och öppna sin FTP i Utforskaren i Vista, allt funkade bra och det underlättar ju mycket och är mer behagligt och enklare att använda!
Men jag har en fråga angående detta: Jag har snackat med många "Webmasters" och ingen som jag snackat med använder det. ÄR det någon nackdel? eller är det ingen bra säkerhet? Finns det någon anledning till att inte använda detta? Tacksam för svar! //Philip Andersson! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att ftp-explorer inte är lika effektiv vid anslutning, listning och överföring.
Därför använder jag inte det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har använt den ett fåtal gånger. Visst, det är smidigt, men man har ingen direkt koll på någon filkö, vad som händer med filerna, hastighet, felmeddelanden m.m.
Föredrar faktiskt att använda en riktig FTP-klient som CuteFTP eller Filezilla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej! Tack för svaren! just det jag undrade.. du kör jag på med vanliga FTP!
Nu kan jag ju återvinna tråden lite! Vilket FTP program skulle ni rekommendera? just nu kör jag på FTP Commander PRO.. Är väll inte helnöjd med det, jag har testat SmartFTP och det låter lovande. Men ser ingen större skillnad. Jag är programmerare och laddar i snitt bara upp 1-2 filer per gång när jag "laborerar" så vad har ni för tips på FTP program då? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
FileZilla, FlashFXP osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack! har testat FileZilla nu och det ser väldigt bra ut! Men jag bedömer inte det så snabbt! men tack för alla svar!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|