FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
Är lite desperat nu. Byte tema idag och allt var bra till jag bara gick ifrån datorn och gick och käka en timme (lämnade alla fönster öppna). När jag kom tillbaka och skulle logga in så är admin gränssnittet helt blank när jag loggar in. ![]() Nån som har nån aning vad det kan vara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Fungerade det att logga in med det nya temat installerat? Du antyder det... men för säkerhets skull kan du testa att ta bort det nya temat/nya pluginet via FTP och testa...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade ett liknande problem på syrrans blogg. Visade sig att det fanns för lite minne tilldelat. Ring ditt webhotell så löser dem det om orsaken är samma som det var för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag var inloggad när jag gick och käkade. Gjorde massor av uppdatering osv.. Har provat och byta hela Wordpress installationen utan wp-content mappen men ingen lycka. Ska prova ladda upp temat på nytt och se vad som händer.
Och Davve om problem fortfarande inte är löst imorgon så ringer jag webbhotellet och frågar. Tack för era input. Allt är värt mkt. Om nån har fler förslag så dela gärna med dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Provade att ladda upp temat igen men ingen lycka. Nu kan man inte heller trycka på kategorierna utan att man kommer till Page not found.
Geez.. Skulle verkligen uppskatta om nån hade nåt bra förslag :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känns som det är minnet, webhotellet löser det åt dig
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Löste halva problemet efter har googlat ihjäl mig. Det kunde vara olika varianter som orsakar detta. Några exempel - databas fel, plugins som inte var kompatibel, filer som inte blev korrekt uppladdade.
Mitt problem låg i functions.php - där hade jag lagt in en kod snutt som ska som ska hjälpa mig att lägga in annonser i RSS feeden. Antagligen så var detta inte kompatibel med senaste WP versionen. MEN.. Efter och provat massor av saker så uppstod det ett till problem - när man trycker på kategorierna så får man Page not found. Det problemet orkar jag inte ta nu dock (01:41 nu). Senast redigerad av Cosma den 2009-10-07 klockan 01:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, gillar egentligen inte att spamma men uppdaterar mitt problem här för andra.
Min meny funkade inte helt plötsligt men var lätt fixat. Det var mina permalinks som var fel. detta fixades genom att gå till Settings - Permslinks och under fältet Custom Structure la jag in /%category%/%postname%. Nu är mina problem lösta. Pheew.. Såna här problem är frustrerade och tidkrävande :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad menar du med färdiga lösningar? Allt funkade bra tills jag ladda upp temat till min WP. Innan man byter tema är det många inställning i WP som man måste justera. Egentligen var permalinks problemet mitt fel (hade en annan inställning innan) men det hade flugit ut mitt huvud och man blir lite desperat i såna här lägen. Har annars byggt 10tal WP teman som har funkat bra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|