FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För ett tag sedan blev jag uppringd av en telefonsäljare från Eniro. Det enda problemet är att de ringde på mitt privata mobilnummer och det gällde ett företag som inte har något telefonnummer.
Vi konstaterade snabbt att vi inte var intresserade av att köpa ytterligare info, och säljaren berättar då att vi inte kommer att finnas med öht. Jag förklarar, ännu en gång, att hon ringt mitt privata mobilnummer, och att jag absolut inte vill ha med denna uppgift, så det låter jättebra att vi inte ska vara sökbara. (För er som undrar, företaget i fråga driver ingen extern verksamhet) Döm av min förvåning när jag märkte att Eniro nu (det fanns inte när hon ringde mig) lagt upp företaget, inkl mitt mobilnummer, under detta företagsnamn! Tycker ni att jag bryr mig för mycket? Mitt nummer är i sig inte hemligt eller speciellt svårt att hitta. Uppgifter har givetvis även hamnat på Emfas.se, där ett av mina andra företag har ett telefonnummer inlagt som jag inte haft på cirka 6 år. Numret har sedan något år tillbaks delats ut och det är en privatperson som har det nu. Undrar om de får samtal till mig ibland? :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl inte första gången Eniro kör fulverksamhet? :|
Jag hade ringt och skällt oavsett hur offentligt mitt mobilnummer må vara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dom gör så här, och sen tar dom betalt för att ändra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ring och skäll på dem! Tjata tills de tar bort ditt nummer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eniro listade mig som konsthandlare (!) med gammalt mobilnummer. De tog bort det utan frågor dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där har de satt i system, jag har drabbats av samma elände.
Först ringer de och ljuger om att jag har haft tjänsten tidigare och sedan vill de ha betalt för något jaginte är intresserad av, hitta.se tar in samma uppgifter gratis. Men När jag påpekade att hitta.se tar in uppgifetrna gratis så ljög de igen och sa att det inte är så. Eniro är ett oseriöst företag!!! Det är bara att konstatera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|