FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ska starta en hemsida för mitt frilansande som grafisk designer / fotograf.
Domänen är just nu mitt svåraste val, jag vet att .se och .com har bäst rykte men hur stor roll spelar detta egentligen? antingen tar jag hela mitt efternamn och använder mig av .nu eller .eu eller så trycker jag ihop det och får lros_se. Hur tycker ni att det senare låter? Går det att uttala, internationellt? Jag vill få det att låta som [elros] men det kanske är för långsökt. Ge mig lite infallsvinklar så blir jag väldigt glad! Tack på förhand. Mvh Rickard Liljeros |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det är din person som ska vara ditt varumärke så föreslår jag att du kör på [efternamn].nu alt. efternamn + något mer, t ex [hela namnet].se, internationellt är naturligtvis .com att föredra.
Akta dig förresten för att skriva ut domännamn på det här forumet, det har hänt många gånger att trådskaparna har fått se dessa bli reggade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det låter alltid lite större med ett företagsnamn. men vill man inte uppnå den effekten så kan man förstås köra sitt eget namn. Undvik .eu och helst också .nu. Jag har som regel att registrera både .se och .com vid varumärken som inte är generiska ord, för att slippa problem i framtiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Antar att det är frilansande i Sverige och då rekommenderar jag definitivt .se. Skall du göra något internationellt är det .com som gäller.
Dock - domäner är så billiga idag att känner du att du vill ha full trygghet ta .eu också. Dvs om det kan tänkas utökas till andra länder eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|