Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Försäljning av webbshop+community

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-03, 02:38 #1
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard Försäljning av webbshop+community

Jag ska tillsammans med kund sälja en helhetslösning med en ganska avancerad webbshop samt integrerat community, allt gjort i Code Igniter (PHP+MySQL). Kunden har inte längre tid att sköta någon webbshop.

Det jag funderar på är hur mycket det hela kan vara värt?

Shopen har kategorier i tre nivåer, momsberäkning på 6% / 12% / 25%, specialfält för produkter, hantering av orders, koppling till Payer och lite till grundläggande funktionalitet. Dessutom alltså integrerat community där användare kan göra grundläggande saker; lägga upp foton, presentationer, gallerier, skriva till varandra, samt få rabatt i webbshopen. Även med ett enkelt CMS.

Special, special.. vad tror ni?
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-03, 09:06 #2
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Det här är Connys bord egentligen, men du måste räkna på vad det tar för tid för dig att göra detta, inklusive precis allting och marginaler för spill och för att det inte blir som man tänkt. Sen måste du räkna med en vettig timkostnad som också innefattar allt.
Sen tycker jag att du bör lägga till utbildning och serviceavtal i din offert förutom det du räknat upp.
Beroende på om du ska skapa en webbshop/community från grunden eller anpassa befintlig programvara (open eller closed source, billigt är inte alltid bäst) tar det olika lång tid.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017