FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Min sajt har 18 000 unika besökare /månad samt sammanlagt ca 40 000 besökare/månad. Är det bra eller är det dåligt?? Vet att det självklart beror på vilka man jämför med. Men om man säger generellt. Mvh, Alexander |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kanske skulle vara i off topic i stället!?
Denna avdelnings huvudrubrik för vilken typ av ämnen som kan diskuteras. " Diskutera existerande alternativ eller start av nya tjänster inom webbhotell & Dedikerade servrar. " /Micke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det där var förvirrande ;-) 18 000 per månad eller 40 000 besökare per månad? Men det är väl ganska bra om det är en generell sajt tycker jag..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alltså, det är 18 000 Unika besökare /månad
Men flera kommer ju tillbaka mer än en gång. Så summan av antal besökare är då 40 000 /månad Btw, sry om jag inte skrev den i off-topic om den nu skulle vara där. Var lite osäker vart jag skulle skriva den. I och med den handlade om mitt webbhotell så tänkte jag att, jag kunde skriva här.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är bra hänger ju lite på om din sida är väldigt inriktad på ett speciellt ämne eller liknande. Säg att du har en hemsida som tar upp något som väldigt få är intresserade av, då är det ju ett kalasbra resultat, tar du upp något som tilltalar mer eller mindre alla så kanske det inte är fullt så bra....men dock, det är ganska mycket trafik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja, det beror ju helt och hållet på vad det är för sida
![]() Reklamsidan för vårt lilla vandrarhem i obygden har ca 6 besökare per dygn vilket är helt ok eftersom 1/3 konverterar till en bokning, för oss vore väl det optimala vara att ha 48 besökare per dygn - vi har nämligen 16 bäddar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
när du registreade din profil här på WN ![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Antingen som ett snitt över hela månaden, vilket gör siffran lägre. Eller att man helt enkelt kollar hur många unika man har under en viss dag, vilket då naturligtvis resulterar i en högre siffra. Jag tycker det är lite oklart vilket som ska anges i profilen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur många besökare /månad krävs MINST för att företag (mindre/medelstora) vill annonsera på sidan? Någon som vet
Jag tycker sidan börjar dra mycket trafik. Trafiken ligger på strax under 20 GB /månad och den bara ökar och ökar. Storleken på MSSQLdatabasen börjar bli stor oxå. Snart 500 mb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror inte nått företag tittar på storleken av din databas i MB om dom vill annonsera.
Allt är en fråga om utbud och efterfrågan. Tycker dom att din sida är bra och dom får ett pris som är värt så annonserar dom. Tycker dom tvärtom blir det ingen annons. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|