FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idag tog vi beslut om att göra om vår hemsida massor (tyvärr?! maassssooorrr jobb)
Har en idé som vi har som grundtanke än så länge...tänkte bara få lite snabb kritik så man får lite utomståendes reflektioner över det! Finns säkert en hel del småsaker som att inget ligger riktigt rakt mm...men hey, det är bara en snabb photoshop-skiss än så länge...så strunt i det! Själva strukturen jag vill ha feed på.... så ordet är fritt, bu eller bä? ![]() PS....nyheterna på högersidan är tänkt att se ut som den översta gör...orkade inte göra klart det bara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Texten i menyn ser ganska suddig ut... men det var ju bara en skiss
![]() Jag tycker dock du ska skippa frames(iframe). Det är dåligt och fungerar mycket bättre utan. Och stäng framförallt inte in innehållet i en egen liten frame. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Klockrent upplägg iallafall. Tror att en ny design skulle lyfta FB.com ytterligare, då nuvarande hängt med förhållandevis länge nu. Att lägga festivalerna i fokus till höger (direkt när man kommer in på sidan?) tycker jag är en bra idé, sidan blir lättnavigerad.
Tydligt, fräscht, sjyssta färger. Kanon! /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser helt klart "proffsigare" ut än nuvarande design. enda saken är att sidan ser inte så bred ut? hur bred är den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
här kommer en riktig sida istället för en bild
Länk Vi håller på att jobba med den just nu, så det kan hända saker som inte ser bra ut just när ni kollar...ladda om en extra gång om det ser knas ut för säkerhets skull! Fonten i rubrikerna skall förmodligen ändras lite då det inte ser bra ut när den är i lite mindre storlek! BTW, är det någon som har förslag på en snygg lösning i vänster marginalen är den välkommen ![]() tack Fredrik PS:..stavfel finns ja!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Johnny, 825 pxl bred är sidan förresten!
btw....den enda länken som funkar i menyn än så länge är "FESTIVALER" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Finns ju inget mer irriterande än att behöva scrolla fram menyn för att gå vidare som exempel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hehe.. jag skrev ett antal punkter, sen insåg jag att du hade lagt upp en länk med en uppdaterad version på.. o redan åtegärdat de punkterna...
nåväl.. jag postar dem i alla fall.. ![]() Lite snabba tankar.. + du borde slänga in en färg till.. som bryter av mot det gula och svarta.. + gör menyn till en lista utan bilder.. elelr med bilder i BG, men inte som idag av tabeller.. + kanske dela in vänstermenyn i sektioner eller nåt, den ser lite lång ut, och det gär den oöverskådlig. + skippa den gula gradienten till höger (i bg?).. det är klurigt att få sådana gradienter att se bra ut. mkt sällan det verkligen ser bra ut. + dra upp radavståndet lite på texten. + kör datum och kommenteringen i nyheterna i en annan färg, eller i alla fall bold. + kanske en separator (linje?) mellan nyheterna? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|