FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick hem mina två nya 19" TFT för en vecka sen ungefär. Överlycklig packar jag upp för att till min besvikelse upptäcka två döda pixlar brevid varandra på ena skärmen.
Inatt, under viss påverkan av diverse förfriskande drycker får jag infallet att lätt hammra med fingret på dessa två svarta prickar... döm till min förvåning så FÖRSVINNER dem. Jag blir helt stum och bara stirrar för att sen utbrista i glädjeryck på IRC ;) ... och nu även här. Ibland har man tur =) Mvh. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe, ibland har man tur
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, har hört talas om att de kan "masseras" bort, men risken är stor att de kommer tillbaka. Tyvärr. Men vi får väl hoppas att de inte gör det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Döda pixlar kan otroligt nog masseras bort oftare än många tror. Först trodde jag att det bara var bullcrap men nu har jag varit inblandad i att ha fixat många skärmar med hjälp av massering så det är helt klart en grej att lägga på minnet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Allt går att lösa med våld... Jag tappa min trasiga mobil i backen och det fick den att fungera felfritt igen.
Det var glapp i luckan så att skärmen dog om man öppnade den helt. Men nu är allt bra! Likadant med TVapparater, dunka dem i skallen och vipps så funkar dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||