FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad jag har hört så gick Lunarstorm med stora förluster de första åren, men efter sökningar hittar jag inget som stärker detta på något sätt mer än kommentarer från lite olika människor på bl.a detta forumet.
Vad jag har hört sen från en person som läser ekonomi+marknadsföring där de på universitetsnivå använder Lunarstorm som ett mycket bra exempel och förebild gällande marknadsföring då de tydligen nått ut till sina miljoner kunder med 0kr i MF-budet?! Kan någon förklara ett samband med att: #A. Ha stora förluster #B. Ha nydanande marknadsföringsmetoder á 0kr som de lär ut på univ-nivå #C. Nå ut till miljoner kunder => Att de IDAG tjänar stora pengar på kunderna m.m då de har en del betalande medlemmar etc det betvivlar jag inte alls, men hur kunde det gå så oerhört dåligt under flera år trots ovanstående, och varför finns det inget som stärker deras varken deras förluster eller beskriver deras exceptionella marknadsföringsmetoder i detalj, då kan ju alla företag göra på det viset om det ändå kostar 0kr och du når ut till "alla" ! Det enda jag har kunnat komma fram till är att de SPAMMAT hela sverige då de kunde de göra innan det blev olagligt i sverige, och att det är därför inget (iallafall seriöst) företag idag går i samma spår. Samt att det då borde kosta 0kr. "Mun-till-mun" reklam sa nån... Jo, men för att det ska uppstå ett buzz kring ett varumärke så krävs det också att man gjort reklam både länge och ofta, gärna på TV, och reklam kostar därefter! Enligt uppgifter så har de INTE gjort reklam på TV, och det är CocaCola+BjörnBorg som bl.a är investerare i företaget och därför kunnat backa förlusterna under flera år. Denna artiklen stödjer även att deras reklam kostat 0kr: http://www.primem2.se/case_lunarstorm.asp En sökning på Emfas gav dessa resultat angående lunarstorm/lunarworks. Men en omsättning säger ju inget om vinst/förlust förhållandena: http://www.emfas.com/customerCard.lsp?adve...0202743&tabId=3 -> Idag vet jag att de går bra med vinst. |
|||
![]() |
![]() |
|
|