FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg att Design IT Webbhotell AB (www.design-it.se) har gått i konkurrs. Webbpartner i Dalarna AB (www.webpartner.se) är företaget som har övertagit kunderna. Webbpartners domännamn är dock registrerat av Magne Handegard, samma person som försatte Design IT i konkurrs.
Båda företagen ägs av samma person. Har han gjort en Jens of Sweden måntro? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Knappast något ovanligt i dagens Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Precis ![]() Låter på tobbecokta som det är det något nytt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag är inte uppdaterad på vad JOS har gjort förutom konkursen, någon som har en snabb story att berätta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Trodde inte att det var så utbrett bara.
Förstår inte hur andra företag ska kunna lita på en efter att ha smitit från ansvar, fakturor och i vissa fall kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det inte detta som kallas för en rekonstruktion av bolaget? eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det som nämns ovan är inget konstigt, ett bolag går i kk, ett annat tar över tillgångar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänk ett och två gånger innan använder uttrycket "göra en Jens of Sweden".
I Resumé: http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=34300 Och utvalda kommentarer på Resumés artikel: Kod:
Fallet Jens kan väl sammanfattas så här: 1) Jens, en företagare som saknar kompetens och moral 2) PR-byrån Andreasson, ett företag som gör sitt bästa att framställa inkompetens och omoral som något positivt 3) Resumé, ett medium som villigt förmedlar vad företag och PR-byrå säger men avstår från granskning och analys Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det enda mediet i sverige som verkar ha förstått vad Jens är för skojare är realtid.se. De har minsann inte gullat med honom
![]() http://www.google.com/search?q=site%3Areal...:en-US ![]() Personligen har jag aldrig haft nån sympati för Jens. Ful är han också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är inte tillräckligt insatt för att lämna en kommentar angående konkurstricket. Å andra sidan har jag ingen som helst förståelse för de människor som redan före det klankade ner på Jens. Varför? Han har själv framgångsrikt byggt upp ett starkt varumärke och sålt många, många produkter. Han har hävdat sig i grymt hård konkurrens.
Det finns en del som invänder mot trasiga spelare och dålig support. Naturligtvis kan ett företag inte vara perfekt. Särskilt inte ibörjan om man startar det ensam som honom utan flera miljoner i ryggen. Jag tycker att det är grymt starkt att komma så långt. Jag läste även om att han fick problem med en leverantör just på grund av att leverantören levererade trasiga spelare. De har problem, men inte en buffert på flera miljarder som vissa andra företag. Helt naturligt. Menar ni att han skulle tacka nej till fler kunder, stunta i att expandera just på grund av att han inte är... Sony; eller vad är det som jag inte känner till om honom? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|