Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


UppoHoppa.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-24, 12:45 #1
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Standard UppoHoppa.se

Hej,

Jag har nu haft igång UppoHoppa.se i ett par år och gjorde om allt utseendemässigt och uppdaterade också en hel del kod bakom för ca ett halvår sedan. Men känns som om sidan står stilla just nu (jag har nog drabbats av idé torka ) och tänkte därför höra vad ni tycker som är inne här på forumet.

Vad kan förbättras på sidan? Nya funktioner kanske?

Alla idéer och feedback är välkomna


Mvh
P3N
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 16:06 #2
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Jag är ledsen men sidans design var verkligen ett hopp bak till 90-talet. Man kommer långt med en modern design så ta en titt på trender på t.ex. www.cssmania.com och ta del av vad som är populärt i färgval o dyl.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 17:21 #3
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Hmm, jo var lite brydd för att det skulle komma någon sån här kommentar
Jag gjorde ett medvetet val att inte köra samma som alla andra i "Wordpress" format och vad som är "inne" bara för att sidan inte skulle vara som "alla andra" plus att den då skulle vara hyfsat tidlös.

Jag ville ha känslan av en gammal radio som möter "ny" teknik på något sätt så på det viset har jag ju i alla fall lyckats till viss del med tanke på din kommentar .

Men jo visst skulle man kunna ändra det. Men är lite kluven där. Som sagt alla andra kör med de där Wordpress formaten. Känns ju en aning opersonligt och tråkigt på något sätt ändå.

Kollade lite på länken du skickade och finns ju en del alternativ på idéer som inte håller sig inom samma ramar som alla andra (även om en del är av samma snitt). Så jag kanske får bli lite mer kreativ på den fronten.

Tack för feedbacken kalasboll
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 17:46 #4
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Idéen med en gammeldags radio är såklart bra men det behöver bli lite bättre utfört. När man gör en design som ska efterlikna ett riktigt föremål så är det väl lite 50/50 om det ska bli pannkaka eller inte då det lätt ser amatörmässigt ut.

Du kan inte köra radio-grejen som en header bara? En högtalare på vardera sida och sedan logotypen snyggt ingjuten i mitten?
|HÖGTALARE| LOGOTYP |HÖGTALARE|

Sen bör innehållstexten vara mer åt det vita och mindre åt det gråa med tanke på den grå bakgrunden
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 17:51 #5
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Ja, det är nog inte så dumt med header idéen där.

Jag tror jag tar fram ett förslag någon gång nästa vecka när jag har mer tid så skickar jag dig ett PM
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 18:36 #6
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
Bara för att du inte vill följa med strömmen och ha en Wordpress-liknande design behöver väl inte sidan vara omodern och ofräsch för det? Tänker på allt "onödigt" t.ex. namnsdagsjavascript (hur 2001 är inte det...). Får lite oseriöst intryck av smilisar i texten, "denna sidan" och den svårlästa texten.

Så det kan nog göras bättre, men ändå unikt
alejandr0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-24, 19:46 #7
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Citat:
Ursprungligen postat av alejandr0 Visa inlägg
Bara för att du inte vill följa med strömmen och ha en Wordpress-liknande design behöver väl inte sidan vara omodern och ofräsch för det? Tänker på allt "onödigt" t.ex. namnsdagsjavascript (hur 2001 är inte det...). Får lite oseriöst intryck av smilisar i texten, "denna sidan" och den svårlästa texten.

Så det kan nog göras bättre, men ändå unikt
Sant, det där med designen, jag skall jobba på det. Det känns bara ibland som om alla vill ha samma stil på alla webbsidor.

Vad det gäller smilisarna och "denna sidan" så har jag tagit bort det och ändrat upp till ljusare färg på texten nu. Gick så långt som möjligt men så att länkarna ("här") ändå kan urskiljas.

Namnsdagsrutan, nja. Vill gärna ha kvar den funktionen på något sätt. Har "räddat" mig några gånger
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-25, 20:41 #8
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Ok, har nu påbörjat lite designarbete

Jämför gärna mellan uppohoppa.se och Tillfällig adress tas bort sen...EDIT: Har lagt ut den nya designen på UppoHoppa.se nu.

Är jag på "rätt väg" ?


PS. Behöver inte feedback på källkoden har inte lagt saker rätt än. Bara så här för att testa design.

Senast redigerad av P3N den 2010-07-29 klockan 19:55
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-26, 02:54 #9
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Kan du skippa BMP bilderna?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-26, 05:51 #10
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av alejandr0 Visa inlägg
Tänker på allt "onödigt" t.ex. namnsdagsjavascript (hur 2001 är inte det...).
Haha, så rätt. Kommer ihåg min första "seriösa" sida, den bestog enbart av en sida med gif-animationer och javascript. Kändes ju som teknikens under jämfört med de första statiska html-sidor man gjorde innan. Och ja, det var runt 2001...

@ontopic: Rent spontant tycker jag designen är skaplig. Men vid första anblick förstår man inte riktigt vad sidan gör eller vad den funkar. Sedan när man läser att man behöver WMP pluggin känns det omständigt.

Skulle inte hela projektet passa bättre som ett program? De flesta datorer går ju i viloläge och ett program som bröt detta vore väll mer lämpligt?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017